Façonnable Eyewear

 

 

Het Franse modemerk Façonnable laat zich inspireren door de rijke kleurenpracht van de Middellandse Zee. Filmsterren en aristocraten die genieten van een luxe vakantie aan de Franse Rivièra. Verscholen achter hun zonnebril, nippend aan een cocktail nemen ze elkaar op.

In 1950 opent Jean Goldberg op deze welvarende plek een simpele kleermakerij. Al snel wordt zijn vakmanschap opgemerkt en het duurt niet lang voor smokings van zijn hand op het filmfestival van Cannes worden gedragen. Zoon Albert leert het kleermakersvak van zijn vader en blijkt een geheel eigen kijk op mode te hebben. Hij neemt de zaak van Jean over. Sindsdien zijn de zonnige kleuren van de Middellandse Zee, de weelderige stoffen en de tijdloze elegantie het handelsmerk van Façonnable.
In 1987 wordt aan de kledinglijn een accessoirelijn toegevoegd die onder andere ook correctiemonturen en zonnebrillen bevat. De Eyewear collectie richt zich hoofdzakelijk op het bescheiden doch moderne herensegment met een juiste prijs/kwaliteitsverhouding.